کروز کنترل چیست؟
نوشته شده توسط : قدیمی

کروز کنترل چیست؟

 

کروز کنترل

اگر بخواهیم بدانیم کروز کنترل چیست؟ باید بگوییم سیستمی در خودرو می باشد که امکان رانندگی با سرعتی ثابت و قابل کنترل را برای راننده فراهم می کند. به عبارتی دیگر تحت عنوان نگهدارنده سرعت شناخته می شود. کروز کنترل جهت آسایش راننده به کار گرفته می شود. این سیستم بدون دخالت راننده سرعت اتومبیل را تحت کنترل دارد. طرز کار این قطعه به این شکل است که میزان هوای ورودی به مخزن سوخت را چک می کند. سپس  سرعت خودرو را مطابق نظر راننده، بدون دخالت گاز تنظیم می نماید.

طریقه کار

یکی از امتیازات کروز کنترل این است که شما به راحتی می توانید آن را بر روی یک سرعت ثابت قرار دهید. حتی این تنظیمات را می توان در سربالایی ها و سراشیبی ها نیز انجام داد. کروز کنترل شامل کلید هایی است که هر کدام از آنها وظیفه خاصی را بر عهده دارند. در ادامه این کلید ها و عملکردشان را توضیح می دهیم.

یکی از کلید های کروز کنترل، کلید set نامیده می شود. این دکمه سرعت خودرو را بر روی مقدار مشخصی کنترل می کند. برای این منظور ابتدا خودرو را به سرعت مورد نظر می رسانید سپس این دکمه را می زنید. دکمه بعدی دکمه کنترل نامیده می شود که غیر فعال کردن سیستم کروز کنترل را بر عهده دارد. کلید بعدی کلید accel  می باشد. این دکمه هر بار که فشار داده شود سرعت خودرو را به میزان یک کیلومتر افزایش می دهد.از دیگر دکمه های کروز کنترل می توان به دکمه cost  و resume اشاره کرد. دکمه cost عملکردی عکس دکمه accel را دارد. یعنی با هر بار فشردن، یک کیلومتر سرعت را کاهش می دهد. دکمه resume  فعال کردن مجدد کروز کنترل را بعد از غیر فعال کردن بر عهده دارد. البته این سیستم روز به روز پیشرفته تر می گردد و امکانات جدیدی را به آن می افزاید.

 

 

آگهی خرید و فروش خودرو در مشهد

آگهی خرید و فروش خودرو در کرج

آگهی رایگان خودرو مشهد

آگهی رایگان خودرو کرج





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: